moneymonday
指數/外匯
明報APP

即時財經新聞

【羅仕揚專欄】北水不再流

    「Louis好耐無見!」Trading Floor上,冷不防碰到可能已超過兩年未見的Asset Management同事Clement。Clement與隸屬炒房的我,雖然分別屬於Buy-Side和Sell-Side,就算疫情前的交流也不算多,但始終屬同一公司,又是同期入職,日常工作也總有碰面機會。直至過去兩年多受疫情衝擊,Work From Home和Team Rotation等各種安排,令公司的Occupancy長期只有兩三成,像這樣的久別重逢,也是近一兩個月各種防制放寬後,才有機會發生。

「Welcome Back!係咪終於都WFH完,可以回歸Office?」跟市較貼或需要坐盤的同事,其實早就完了WFH,就算是疫情最嚴重的一段時間,Trading Floor的人也不是全面「清零」,始終公司的設備比較就手,要坐盤睇市的最前綫,能回公司,當然覺得回公司好。相對Buy Side講求維繫與客戶的關係,回公司上班並非必要,也因此直至近一兩個月,才獲陸續取消WFH安排。

「唔係啦,我今日香港Last Day,所以返嚟執嘢,下星期就Relocate去新加坡啦。」這幾年,Relocation成為同事移居他地的常見方法,特別是技術型部門如IT等,只要上到網,身處何地也一樣可以處理本港工作。「唔係移民呀,就算要移,都未必揀新加坡啦!其實係老闆決定將呢條Team嘅八成人手轉去新加坡,阿臣同Nat上星期已經飛咗過去。我老婆細路仲留喺香港,仲有啲嘢要處理,所以先守尾門最遲走。」阿臣和Nat是Clement的同Team Junior,說是Junior也許也不太恰當,畢竟他們入職已有五六年,但近年投行凍結Quota,五六年前入職的,至今依然是Team內資歷最淺的一批。

「因為要隔離?啱啱先轉咗3+4,而家先決定搬?」嚴謹的隔離政策是否已不合時宜,相信商界金融界早有共識;不過大家心知肚明,7日酒店隔離抑或3+4,對需要作Business Trip的各位,分別並不大,只有跟隨其他大城市將隔離日數變成零,才有望真正接通國際。過去一年,無論是本行抑或其他投行,實在已有不知多少老外高層,將駐腳地轉移至其他亞洲城市。針又打了,中又中過,當世人開始意識到在疫苗及抗體的庇護下,新冠並不如想像中恐怖,誰又願意每次出Trip後,要浪費好幾日時間將自己困在幾百呎的斗室內?

「呢個決定其實唔係近期先落,上年老闆已經拍咗板。」去年隔離政策比現在更嚴,要走亦無可厚非。「要隔離當然係原因啦,但更重要嘅係,留喺香港真係無生意,不如你諗吓,舊時大家點解要搵人長駐香港先?」財來自北方,雖然北方暴發戶近年已買少見少,但過去十年Asset Man服侍的最大一批客,依然是內地人,而服務性質也有些少轉變,由提供合適的投資產品,變成規劃如何合法有序地將資產移出境外。為了「湊」這些內地客,投行吸納了大批內地專才,讓了解他們的同胞直接為他們服務;而選擇駐紮香港,也因有地理之便,方便在幾小時內到達內地各省市。不過這些統統不是重點,重點是,北水是多年來的主要財路。

「過去呢年,大陸幾乎收晒水,就算點努力Call客,傾幾耐都係無米粥多。生意都冇得做,老闆都要諗方法生存!

財爺不是經常吹噓本港金融業有多興旺、前景有多好嗎?早前更說「數字可以說明一切」,說本港的資產及財富管理業務總值,較國安法生效前升了若干成,難道這些都是虛言?「佢個數冇意義架,咁樣拎個Snap Shot切開去比較,Tune吓個比較年期,總會Tune到個想要嘅結果。啱啱呢個月港股成交低到離晒譜,如果拎習大大回歸紀念嚟之前個半月,同之後個半月嘅成交嚟比,唔通又可以得出習大大探完香港之後,港股成交即刻大跌嘅結論咩?It seems not fair!

 

「你睇返證監條數,已經同財爺講嘅好唔同,因為比較嘅時間唔同,舊年資產及財富管理業務總值,其實只係升得2%。」還有些微升幅,總好過提錢走人吧。「係嘅,啲客暫時未見大額Draw錢走,所以AUM依然算高,但你守住個盤有咩用?只有簽新單、有新錢先有錢賺;高層亦只會同你講新單,No New B No Talk!」內地客新資金幾乎絕跡的原因,其實也很易猜想:疫情封控,生意停運,資金流受限,自然水緊;銀行隨即收水甚至追數,就更難有成本去產生新資金流。就算是財政穩健的公司,有錢也會先預留起來,天知道這類型的封控還要維持多久,又怎會有餘錢來讓投行管理?

「Buy-side又好,Sell-side又好,呢兩年有幾難捱,大家心裡有數。」說到這裡,Clement和我也不禁相視苦笑。「新加坡係咪多啲客?其實都未必,不過唔駛靠晒北水,可以睇吓其他東南亞國家有冇新客,總比困喺香港好,飛一轉即刻嘥3日。」最切身的問題,留家人在港真的放心嗎?唔掛住嗎?「梗係掛,但搵食,可以點?唯有望大陸幾時唔好再堅持『動態清零』,唔好幾百宗確診就大驚小怪要封城,大家有返啖飯食,到時公司自然會將張枱搬返嚟香港。」

突然想起,港府當年大興土木,又高鐵又大橋,著力推動港人融入大灣區,更提倡「一小時生活圈」,潛台詞就是無謂追逐香港高樓價,住在內地、每天南下香港工作也一樣方便。現時香港到內地要7+3,當「一小時生活圈」變成「10日生活圈」,溶掉的不單是融入大灣區的機遇,還有南下的北水。

羅仕揚

其他報道