moneymonday
指數/外匯
明報APP

即時財經新聞

【羅仕揚專欄】仍然在返工都應該要慶賀

    「就算你好努力搵客,好勤力咁畀Trading Idea,有用咩?」久違的收市後Happy Hour聚,在疫情封控措施放寬下逐步回復。朝令夕改的防疫政策,追不上病毒散播及民心思變的速度,結果幾張白紙,成為內地鬆控的轉捩點。內地一鬆,港官才夠膽跟隨,這種並非根據本身地區情況,而盲目跟風的政策制訂方法,在「由治及興」的美麗新香港,似乎已變成常態。

    「大膽講句,入行十幾年,今年真係差無可差,比金融海嘯、歐債危機仲差。」專職Corp Fin的舊同學A,任職的中資券商,自年中已分階段裁員。中資行最愛面,對外當然不會承認裁員,最多說是業務調整,但行內人心知肚明這代表甚麼。「大Deal從來輪唔到我哋做,但今年連細Deal都無幾單執,係靠住啲Financial Advisory嚟吊命。你見我5點已經可以拎住杯酒嚟同你吹水,都知我返工都係玩手指啦。」

    「IPO無得做,Sell Side一樣無得做。唔好睇呢個幾月成交上返過千億,以為生意好咗,It’s just “False Hope”。」與我同樣任職炒房的舊同學B,完全說出了藏在心底的無奈。到底今年發生過甚麼事?大市雖然急跌後反彈,但一整年都沒有出現過一個如雷曼倒閉、歐豬破產等震撼整個市場的壞消息。內地堅持清零,早已屬意料中事;俄烏戰事、美大幅加息、內房債爆煲等,雖然都曾震動一時,但對中港股市殺傷力理應有限,但就這些因素一點一滴累積起來,卻變成了今天的頹廢模樣。

    「難,難在願意買嘢嘅人,突然間消失晒,仲要係毫無先兆,Sharp Cut,到驚覺嗰一日,大市成交已經得返唔夠1,000億,恒指已經跌穿咗萬五點。」股市總有牛熊之分,寒冬時不是不願意守,而是無險可守。「以往熊市,仲會有啲客願意入場撈底,覺得別人恐懼時可以貪婪,起碼有Trade可以做;今年呢轉熊市,係熊到水盡鵝飛嘅程度,就算Sales打爆個電話,啲客個個寧願揸現金,平一平都唔買。」美國大幅加息,抽緊市場流動性,令投資者不願意將錢投放入其他資產,是市場缺水的學術上解釋;但這個解釋套入不了港股的實際情況上,因為港股缺水,歸根究底是由於內地缺水,而內地缺水又沿於堅持清零,清零影響各行各業經營環境,這些都不是市場參與者可控制的事。

    「到呢個幾月就嚟上返兩萬點,一樣無人夠膽追。」舊同學B分析客戶們的矛盾心態,揭示生意清零的原因。「萬五點時唔敢撈底,去到萬八點,啲客都已經開始覺得頂頂哋,更加唔敢追。到真係上到萬九點,唔好以為可以增強返啲客嘅信心,佢哋會覺得,既然幾千點嘅升浪都錯過咗,兩萬點阻力咁大,唔通為咗賭向上1,000點嘅升幅,要押注隨時跌返幾千點落嚟嘅機會?簡單講,就係值博率唔夠高。」

    「實不相暪,其實自九月開始,我覺得唔單止自己,甚至大半個Floor,已經躺平咗。」一直不發一言的舊同學C終於開口,他也是從事Sell Side工作。「生意淡泊,唔好講辦公,連『扮工』都扮唔到,十月終於有第一滴血出現,部分呢兩年都無錢賺或者微利嘅枱,開始有人起身,整個Floor更加無心機,等死心態更濃厚。之後仲要變埋0+3,成村人見無生意做,仲即刻Book晒機票去旅行,留喺Floor上嘅人就更少。我諗大家都預咗會被裁,既然都就死,亦唔見得努力有用,不如躺平收糧收到最後一日算。」

    「講真,又有邊間行頂得順唔裁員?強如Goldman大摩,呢幾日都有炒人消息。」對於管理層,肯裁員已不屬於躺平,起碼肯做些甚麼去改善現有處境,像那幾間一線大行,本身的員工成本已較市場平均水平高,當市況一逆轉,單是薪金開支已所費不菲,因此裁員也永遠比其他同業來得快。「你話唔驚無咗份工係假嘅,但無奈嘅係命運唔到我哋掌握。高層對Keep邊張枱有最終決定權,而大家都知道年底前,肯定會有啲枱會消失。交唔到數嘅已作最壞打算,勉強『維皮』嘅枱,都係悲觀多過樂觀。」

    「最可笑係,唔知點解總係有啲人,覺得通關就可以解決所有問題,通關後市況就可以好轉。」Corp Fin與企業的直接接觸最多,舊同學A對經濟狀況的理解,都是第一身的切膚感受。「通關只係方便咗大家出入,零售、旅遊等行業或者即刻會有好轉,但短時間內解決唔到缺水嘅問題。要等人有返生意做,有返錢過手,起碼要等返一年半載。高層肯唔肯俾你張枱等返一年半載,等啲生意返嚟?現實啲講,相信大部分投行都寧願止蝕先,摺埋慳到嘅錢,先係真正見到嘅錢,之後等市況好轉先再請返人。有錢搵嘅,就算要高薪挖角,多多錢都肯畀啦。

    「你覺得我哋四個,到農曆新年,仲有冇心機坐喺度再Happy Hour?」悲觀的舊同學C,問了一條需要有水晶球才可回答的問題。「就算到時失業,都一樣可以Happy Hour,只係心情差少少啫。」舊同事B雖然說生意早已清零,但看法又明顯較樂觀。「新一年嘅願望,或者可以再卑微啲。仍然在返工都應該要慶賀,講到尾,呢幾年咁多朋友同事走,直到今日依然留低喺香港,都係貪佢搵錢易過其他國家。如果喺香港都保唔住份工,仲有咩值得留低喺度?」

羅仕揚