moneymonday
指數/外匯
明報APP

即時財經新聞

【羅仕揚專欄】我城的救市大計

 (以下故事純粹虛構,如有雷同,實屬不幸。)

這天,我城行政機關總部的這間房間,一片肅穆。

「今日,我哋需要討論一個非常難解決嘅問題。」長官率先打破僵局,告訴在座其他參與者會議的議程。「以結果為目標,從來都係做事應有嘅態度,而我嘅目標,就係一日解決一個問題,所以喺諗到解決呢個問題嘅方法之前,無人可以離開呢間房。」

「長官,呢個問題真係需要解決咩?」作為行政機關的智囊團,智囊A本著大無畏精神,斗膽向長官提出質疑。「積極不干預,一直係我哋對商業世界嘅宗旨,就算要做有為同高效嘅行政機關,最重要係制訂一個公平合理嘅框架,等市場因應供求關係嚟自我調節……

「你講呢啲教科書上嘅經濟理論,對處理今日嘅問題無幫助。」智囊A尚未闡述完自己的立場,長官已急不及待要將他的說話打斷。「北方嘅網絡世界,已經彌漫住對我城股市低迷表現嘅不滿,仲話係行政機關監管不力,任由外部勢力惡意沽空,最終影響到佢哋嘅資產價值。北方民眾有咁嘅憂慮,作為南方大城,我哋點可以唔處理?」長官目露精光,顯示出解決問題的決心。「況且,我城經歷呢幾年嘅風雨之後,明明喺我嘅領導下,已經由治及興,懂得趁勢嘅投資者,無理由唔入市買返少少我城股票。如果任由股市長期走弱,豈非反面證明我城管治得唔夠好?」

「長官,喺討論解決方法之前,不如講吓你對呢件事件嘅立場,我哋再從呢個方向思考,四四六六拆掂佢。」智囊B是典型的機靈尚書大人,「風吹向哪邊,就會向哪邊倒」 。發表意見之前,當然先刺探長官的立場,以免亂說話中伏。

「我覺得,近期我城股市走勢,確實係有啲唔尋常。」長官清清喉嚨,申述自己的看法。「股市正常運作係非常重要嘅,股市本身存在嘅目的,係要幫助有資金需要嘅企業集資,係崇高嘅舉動,所以你見世界各地,包括我城,都鼓勵同推動股市健康發展。我城行政機關亦積極推動同北方合作,引導北水南調,所以先有互聯互通機制出現。」

「不過,近期我城股市沽空金額,佔大市成交比例確實高企,部分日子沽空比率仲高達兩成。問過啲證券業人士,先知道原來投資者可以喺同一日之內,重複多次下達沽空指令,而且仲可以借貨沽空,即係無貨喺手,都可以進行沽空,呢個唔通唔係非常可疑嘅破壞系統行徑?」長官咬牙切齒,似乎與北方網絡的申訴者感同身受。「重複沽空,無貨又沽空,呢啲破壞金融市場系統嘅人,應該要嚴厲譴責,簡直係一個恥辱行為,仲要搵警察調查當中有冇涉及違法行為。」

「長官嘅憤怒,我哋當然好明白,但係,我城證券條例又真係容許無貨投資者可以借貨沽空,而且沽貨係自願行為,要出動到警察,對市場信心打擊可能仲大……」一直未發言的智囊C,嘗試平息長官的怒火,但話到一半,已被智囊B打斷。「你咁都唔明長官意思?長官當然唔係話要拘捕沽空嘅人,而係話要調查有冇人造謠,例如喺網絡作假唱衰國家,煽動投資者睇淡,令到我城股票被惡意沽空,呢啲可能屬於刑事罪行嘅行為,當然要搵返警方幫手。」

「都係B最明白我心意,造謠作假交畀警方,唔代表證券監管機構無嘢做。」長官滿意地笑,似乎為初步找到解決問題方法感到滿意。「警方調查嘅同時,我覺得我哋都要審視吓我城嘅沽空制度。C,證券條例容許,唔代表機制無漏洞,正如以前地區區長選舉機制都有漏洞,而家完善咗,就好多問題都迎刃而解,即刻解決晒。」

「不過修改證券條例,需要我城立法機關處理,雖然話而家唔會有人反對行政機關提出嘅建議,但處理都需要時間……」學院派的A嘗試從架構上指出修例的難度,但說到一半,又再被B打斷。「當然唔需要修例,修例要用嘅時間太多,但我哋有權力可以喺現行條例加啲指引,增加沽空難度,例如叫證券行大幅提高借貨息率,叫交易所加徵沽空特別行政費等。成本增加咗,大家仲邊敢隨便沽空?」

「B不愧係我最值得信賴嘅智囊,輕易就諗到解決問題嘅方法。」長官笑逐顏開,大加讚賞。「你都知我係氣功高手,氣功有時需要剛柔並濟,解決問題都啱用!剛就係打擊造謠作假,同埋增加惡意沽空嘅難度;柔就係要說好我城故事,話俾人知我城幾咁好,搵多啲人唱好我城經濟,同埋北水支持幾咁強大。大家知係好嘢,就自然會吸引返多啲資金入市!」

「咁搵邊個去說好我城故事?學者?議員?愛國藝人?」智囊A提出疑問。「A,睇嚟你真係好少留意網絡世界,近期最紅嘅,當然係跳開花舞嘅女主播啦!」B微微一笑說。「好簡單,既然佢哋咁受歡迎,落Order叫電視台請返佢哋,橫掂呢間電視台一向聽話,問問題又問得好Mild。

B眉飛色舞,似乎計劃已盡在掌握中。「叫班女主播呢次跳舞夾好啲,跳多次開花舞唱好我城股市,喻意係股市花開富貴,欣欣向榮!能夠為『說好我城故事』出力嘅,先係最專業嘅新聞從業員!」

「好,今日嘅問題成功解決!散會!」長官滿意地笑,似乎覺得我城在由治及興的路上,又再邁出一大步。

羅仕揚

【羅仕揚專欄】人人都是「中特估」?

【羅仕揚專欄】離別的規矩

【羅仕揚專欄】科企流料有陰謀?

【羅仕揚專欄】誰殺死了瑞信?

【羅仕揚專欄】打風開市「自己諗掂佢」

【羅仕揚專欄】Adani特約:沽貨生死時速

【羅仕揚專欄】決戰利市封

【羅仕揚專欄】ESG只是遮醜布

【羅仕揚專欄】肺炎清零!強國不敗!

【羅仕揚專欄】仍然在返工都應該要慶賀